Blogi to ciekawa forma aktywności w internecie. Kreuje internetowe osobowości i sławy. Osoby nieznane zaczynają się zajmować pisaniem bloga modowego, publikują swoje zdjęcia i w mgnieniu oka stają się celebrytkami, ekspertkami od mody i stylu.
Jest to swoisty fenomen blogów modowych. Powodów jest kilka – zainteresowanie modą jest ogromne, zwłaszcza wśród nastolatek i młodych kobiet. Poszukują one inspiracji, pomysłu na siebie i bardzo poważnie traktują wszelkie stylizacje i podpowiedzi.
Blogerki modowe to zazwyczaj młode dziewczyny, inspirujące się zagranicznymi gwiazdami kina lub muzyki. Szukają informacji o stylach, pomysłach projektantów, dość dobrze posługują się programami do obróbki zdjęć. Wstawiają swoje zdjęcia w strojach gwiazd.
Stroje są oczywiście fotomontażem
Stroje są oczywiście fotomontażem. W ten sposób mają wpływ na modę i wpływy z reklam. Są swojego rodzaju fenomenem socjologicznym. Często dostają od reklamodawców towar w naturze, np.: ciuchy, buty. Muszą jedynie fotografować się w tych ubraniach i wystawiać posty na portalach społecznościowych. Najpopularniejsze blogerki zarabiają tysiące złotych, mniej znane muszą zadowolić się prezentami.
Blogi modowe charakteryzują się prostą formą – krótki opis i zdjęcie. Są to strony o dość słabej jakości pod względem językowym, a komentarzach roi się od niecenzuralnych słów. Specjalistycznych porad dotyczących mody, trendów, zasad doboru stroju trudno tam szukać. Przeglądając blogi modowe można dojść do wniosku , że ich celem jest wyłącznie reklama marek odzieżowych.